رموز زيبايي زنان در 14 كشور دنيا
نوشته شده توسط : Haniye

رموز زيبايي زنان

برزيل

زنان برزيلي براي جوان‌سازي پوست صورت از ماسكي كمك مي‌گيرند كه در واقع مخلوطي از شير و جوي 2سر است. اين ماسك را يك ساعت روي پوست مي‌گذارند و بعد با آب ولرم مي‌شويند. اين ماسك به روشن شدن پوست‌شان كمك مي‌كند. زنان اين كشور براي پيشگيري از احتباس آب در بدن‌شان 2 بار در هفته قبل از خواب آرتيشو مي‌خورند. اين گياه ادرارآور تا حدي به رفع احساس گرسنگي نيز كمك مي‌كند، همچنین زنان برزيلي به داشتن موهاي براق هم مشهورند. دليل اين موضوع استفاده از پودر تالك روي پوست سر است. پودر تالك باعث مي‌شود موها چرب نشوند و براق و جوان به‌نظر برسند. يكي ديگر از اسرار برزيلي‌ها استفاده از ماسك ذرت و آب است. اين ماسك چربي را از روي پوست مي‌زدايد و در نتيجه فرد كمتر جوش مي‌زند. براي پيشگيري از پف‌آلود به‌نظر رسيدن چشم‌ها نيز از كمپرس دم‌كرده بابونه استفاده مي‌كنند و آن را روزانه به‌مدت 20 دقيقه روي چشمان‌شان قرار مي‌دهند. براي نرم شدن پوست لب‌هاي‌شان نيز از مخلوط شكر و عسل استفاده مي‌كنند و بعد از آن‌كه اين تركيب را با انگشت روي لب ماليدند 3 دقيقه به آن زمان مي‌دهند و بعد مي‌شويند.

هند

در اين كشور گرم، زنان ماسك‌هاي ضدچروك و لايه‌بردار را از گياهان خوراكي و ادويه‌ها درست مي‌كنند و مخلوطي از آن‌ها را با آب تركيب كرده و روي صورت مي‌گذارند يا درون آب وان مي‌ريزند و داخل وان دراز مي‌كشند. به‌عنوان مثال معتقدند، مخلوطي از كمي ماست با يك قاشق چاي‌خوري زعفران كه به‌صورت ماسك استفاده شود اثر ضدچروك دارد. رشته‌اي در طب سنتي هندي به نام آيوروديك وجود دارد كه دستورات به كار رفته در آن از كتب مقدس هندي‌ها ريشه گرفته و در آن طبيب سعي مي‌كند به كمك گياهان دارويي جواني را به فرد بازگرداند. زنان هندي حتي از صابون و شامپوهاي شيميايي هم استفاده نمي‌كنند و با تركيب برگ‌هاي تازه مخصوص با آب، شامپو درست مي‌كنند، به همين دليل موهاي آن‌ها بسيار پرپشت و براق است.

جمهوري چك

زنان اين كشور از نوعي پنير سفيد تازه براي تهيه ماسك‌هاي ضدچروك استفاده مي‌كنند. براي رفع تيرگي اطراف چشم نيز روغن كرچك را بهترين درمان مي‌دانند.

لهستان

زنان لهستاني از زرده تخم‌مرغ، روغن كرچك و آب ليموترش ماسك مو درست مي‌كنند و بعد از 10 تا 15 دقيقه كه روي سر ماند، آن را مي‌شويند. آن‌ها معتقدند اين ماسك باعث تقويت ريشه مو مي‌شود و زنان لهستاني براي با طراوت نگه‌داشتن پوست‌شان نيز از ماسك عسل استفاده مي‌كنند و آن را به‌مدت 10 تا 15 دقيقه روي پوست صورت، گردن و دست‌هاي‌شان مي‌مالند.

رم باستان

در رم باستان زنان با ماليدن توت‌فرنگي به پوست صورت‌شان سعي مي‌كردند آن را درخشان و زيبا كنند. توت‌‌فرنگي غني از ويتامين C است و خواص آنتي‌اكسيداني آن پيري پوست را به تاخير مي‌اندازد. براي درست‌كردن ماسك توت‌فرنگي كافي است 100 گرم توت‌فرنگي تازه را با 15 ميلي‌ليتر آب‌ليمو و يك قاشق سوپ‌خوري عدس مخلوط كنيد و بعد از آن‌كه به شكل كرم درآمد آن را روي پوست صورت بماليد. توجه داشته باشيد كه نبايد از اين ماسك در اطراف چشم‌ها استفاده كرد. بعد از گذشت 20 دقيقه مي‌توانيد آن را با آب ولرم بشوييد.

شيلي

مردم شيلي از ترشحات حلزون براي مقابله با پيري زودرس، اشعه‌هاي مضر آفتاب و بهبود جاي زخم كمك مي‌گيرند.

ژاپن

ژاپني‌ها به‌دليل پوست خوبي كه دارند در دنيا مشهورند. عادت‌هاي غذايي آن‌ها بر مصرف ماهي، سويا، برنج، ميوه و سبزي‌هاي تازه است و همين عادت‌ها به زيبايي و سلامت پوست آن‌ها كمك مي‌كند. در ضمن نوشيدني اصلي مردم اين كشور چاي سبز است كه غني از آنتي‌اكسيدان بوده و پيري پوست را به تاخير مي‌اندازد.

فنلاند

سونا، رمز زيبايي زنان فنلاندي است. آن‌ها از سونا براي آرامش يافتن و دوركردن استرس از خود كمك مي‌گيرند. سونا به بازشدن منافذ پوستي و پاك‌سازي پوست كمك مي‌كند و در ضمن عرق‌كردن ناشی از نشستن طولانی در آن باعث زدوده شدن سموم از درون بدن مي‌شود، همچنين بخار و گرماي درون سونا تاثير برخي مواد طبيعي و موثر بر پوست را افزايش مي‌دهد. به‌عنوان مثال فنلاندي‌ها در سونا از ماسك عسل استفاده مي‌كنند. عسل نه‌تنها تغذيه‌كننده و محافظت‌كننده پوست است بلكه لايه‌بردار خوبي هم است و استفاده از آن قبل يا حين سونا موثر است. در ضمن عسل از انقباض عضلات نيز جلوگیری می‌کند.

مالزي‌

مالزي‌ها از جفت بره تازه به دنيا آمده براي مقابله با چروك‌هاي صورت استفاده مي‌كنند. با اين‌كه جفت بوي بسيار بدي دارد اما بررسي‌ها نشان داده تاثير قابل‌توجهي در كاهش چين‌و‌چروك خواهد داشت!

استراليا

سرطان پوست و سوختگي‌هاي ناشي از آفتاب از ناراحتي‌هاي رايج در استرالياست. براي پيشگيري از اين موضوع اغلب استراليايي‌ها هر ساعت كرم ضدآفتاب روي كمر، دست، پا، گوش، صورت و تمام اعضایی مي‌زنند كه مرتب با آفتاب در تماس است. در ضمن اهل دراز کشیدن در آفتاب هم نیستند و علاقه زيادي به اتوبرنزه‌ها دارند. آن‌ها صبح‌ها يك ساعت قبل از پوشيدن لباس‌ از اتوبرنزه‌ها استفاده مي‌كنند.

ايتاليا

همه ما «پيتزا» را مي‌شناسيم و حتما از اين نوع غذا خورده‌ايم اما آيا مي‌دانستيد ايتاليايي‌ها «پيتزاي ضدچروك» هم دارند؟ اين نوع پيتزا اختراع يك سرآشپز ايتاليايي است و سعي كرده در آن با مشورت گرفتن از يك متخصص تغذيه و يك بيوشيمسيت 8 نوع سبزي و ماده غذايي كه خواص و آنتي‌اكسيداني دارند را بگنجاند. اين نوع پيتزا در مقايسه با پيتزاهاي كلاسيك 3 برابر فيبر غذايي بالاتري دارد.

يونان

زنان يوناني از عسل براي تهيه ماسك‌هاي ضدچروك استفاده مي‌كنند. آن‌ها 2 قاشق چاي‌خوري پنير خامه‌اي را با 2 قاشق چاي‌خوري عسل مخلوط مي‌كنند و بعد از آن‌كه به شكل كرم درآمد روي صورت مي‌مالند و بعد از 15 دقيقه با آب مي‌شويند.

مراكش‌

مراكشي‌ها از روغن آرگان براي جوان‌سازی پوست‌شان استفاده مي‌كنند. آرگان غني از ويتامين E است و به ترميم بافت هيدروليپيدي پوست كمك كرده و ميزان مواد مغذي درون سلولي را افزايش مي‌دهد. مراكشي‌ها از روغن آرگان براي درخشش بيشتر موها، تقويت ناخن‌ها، كاهش آثار آكنه، واريس و بخيه نیز استفاده مي‌كنند.

اندونزي

زنان اندونزي به كمك شاخه‌اي از طب سنتي اين كشور يعني جامو سعي مي‌كنند با پيري و چين‌و‌چروك‌ پوست مقابله كنند. اين شاخه از طب به كمك گياهان ناراحتي‌ها را درمان مي‌كند. زنان اندونزي براساس دستورات اين طب برگ، گل، ريشه يا قسمت‌هايي از گياهان را با هم مخلوط كرده و آن را به‌صورت ماسك روي صورت مي‌مالند تا چروك را از بين ببرند.

ریتم زندگی




:: بازدید از این مطلب : 734
>
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست